Σελίδες

Κυριακή 31 Οκτωβρίου 2010

Ποια Ιστορία χρειαζόμαστε;

Τελικά, ποια Ιστορία χρειάζονται πρώτα οι σημερινοί και οι αυριανοί πολίτες, οι μελετητές, οι διδάσκοντες και οι διδασκόμενοι, αλλά και η κοινωνία της εποχής μας;
εδώ η λέξη



Με στόχο την κατανόηση του παρόντος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ
Η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση και ειδικότερα η μεταρρύθμιση της διδασκαλίας της Ιστορίας, παρ΄ όλο που δεν έχουν τις οδυνηρές επιπτώσεις που έχει η μεταρρύθμιση του Ασφαλιστικού, η μείωση των μισθών και τα μέτρα λιτότητας, προκαλούν οξύτερες και πολύ πιο φανατικές αντιδράσεις.




Ζητούμενο η ορθή διδασκαλία
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΣΒΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Η συζήτηση για τη σκοπιμότητα, ή μη, της διδασκαλίας της Ιστορίας μαρτυρεί, πιστεύω, μια γενικότερη βαθιά ασθένεια της ελληνικής κοινωνίας. Είναι θλιβερό ένα έθνος με τρισχιλιετείς τίτλους και εμπειρίες ιστορικές, σημαντικές και ποικίλες, μια χώρα κατάσπαρτη και μια πνευματική ζωή κατάφορτη από μαρτυρίες του λόγου και πολιτιστικά μνημεία, να στρέφει τα νώτα στο ένδοξο παρελθόν του, στο ίδιο που αναζητούν οι άλλοι στοιχεία θεμελιακά αυτής της ύπαρξής τους!




Ο στιγματισμός κάθε προσπάθειας αλλαγής
ΜΑΡΙΑ ΡΕΠΟΥΣΗ
Θα ήθελα στην παρέμβαση αυτή να ασχοληθώ με δύο μύθους που αφορούν την Ιστορία στην εκπαίδευση, τη θέση της στα σχολεία και τον σκοπό που υπηρετεί ή υπηρετούσε.Ο πρώτος αφορά τη διαχρονικότητα της σχολικής ιστορίας και ο δεύτερος την εθνική σκοποθεσία της.