Οι μικρές αγγελίες και η κρίση
Tης Mαριαννας Tζιαντζη
Η έκταση των μικρών αγγελιών στις εφημερίδες έχει περιοριστεί σημαντικά, όχι μόνο γιατί το Διαδίκτυο είναι πλούσια πηγή πληροφοριών, αλλά και γιατί η αγορά έχει στεγνώσει. Η κατηγορία «Πωλήσεις επιχειρήσεων» που κάποτε συγκέντρωνε πολλές καταχωρίσεις, έχει σχεδόν εξαφανιστεί, όπως και τα «Ζητούνται» (υπάλληλοι ή συνεργάτες), ενώ ελάχιστες αγγελίες αφορούν την αγορά ακινήτων. Σχετικά νεόκοπη είναι η κατηγορία «Συναλλαγές» (ενεχυροδανειστήρια), ενώ σχεδόν οι μισές αγγελίες ανήκουν στην κατηγορία «Αισθητικοί», που αναφέρεται στο μασάζ, αυτήν την πανάρχαιη και σεβαστή τέχνη χαλάρωσης και αναζωογόνησης. Οι περισσότερες από αυτές δείχνουν ότι η ποιότητα του μασάζ δεν έχει σχέση με τη γνώση και την πείρα του προσώπου που το εκτελεί, αλλά με την εμφάνισή του. Ο πελάτης μπορεί να διαλέξει ανάμεσα σε μια μασέζ «ωραιοτάτη» ή «καλλονή» ή απλώς «εμφανίσιμη», ανάμεσα σε μελαχρινές ή ξανθές, Ελληνίδες, «Ελληνοαλλοδαπές», Ευρωπαίες (όχι όμως Δυτικοευρωπαίες) ή Ασιάτισσες, κάτω ή άνω των 25 ετών. Πολλοί οίκοι ευεξίας διαφημίζουν τη διαρκή ανανέωση του προσωπικού τους («συνεχείς ανανεωμένες μασέζ»), τις νέες αφίξεις τρυφερών και έμπειρων πλασμάτων, γεγονός που σημαίνει είτε ότι ο κύκλος εργασιών αυτών των επιχειρήσεων διευρύνεται συνεχώς είτε ότι τα νυν απασχολούμενα κορίτσια απολύονται μόλις φανεί η πρώτη τους ρυτίδα.