Σελίδες

Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Το Google σαν λυσάρι

ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΑΠΕΡΓΗ

ΜΕΧΡΙ πριν από λίγα χρόνια, όταν το Ιντερνετ δεν είχε ακόμη τη σημερινή του διάδοση, οι καθηγητές αλλά και οι δάσκαλοι που παρέπεμπαν σ' αυτό τους μαθητές τους ήθελαν να τους εξοικειώσουν με την επωφελή του χρήση.
Σήμερα, ίσως είναι καιρός να προσέξουν την κατάχρηση.
Δεν εννοώ τα σάιτ με τα πορνό, τη βία και τις ύποπτες γνωριμίες, απέναντι στα οποία, άλλωστε, γονείς και παιδιά είναι πλέον υποψιασμένοι. Ο νεανικός ψυχισμός είναι ευάλωτος απέναντι στη χυδαιότητα, αλλ' αυτή τουλάχιστον είναι συνήθως προφανής. Αντίθετα, η σύγχυση των πληροφοριών, των θεωριών και τελικά των αξιών, που υπονομεύει τη νεανική κρίση, είναι στο Διαδίκτυο πολύ καλύτερα συγκαλυμμένη.
Οταν οι καθηγητές ζητούν απ' τα παιδιά να βρουν στο Ιντερνετ πληροφορίες, π.χ. για τα μεγαλύτερα τεχνολογικά επιτεύγματα, εκείνα βρίσκονται μ' ένα κλικ απέναντι σε αμέτρητα λήμματα, που είναι παραταγμένα στην οθόνη ίδια, με όμοια τυπογραφικά στοιχεία αλλά με τελείως διαφορετική αξιοπιστία. Αντε να ξεχωρίσουν τις χρήσιμες, έγκυρες, πληροφορίες από τίς αμφιλεγόμενες δοξασίες, τις ενδιαφέρουσες, πρωτότυπες ιδέες από τις χίλιες δυο εμμονικές προκαταλήψεις. Κι ολ' αυτά σ' ένα απόγευμα, με τ' άλλα μαθήματα να απαιτούν κι εκείνα τον δικό τους χρόνο και τους γονείς να φορτώνονται τελικά οι ίδιοι τη μαθητική άσκηση, συμβάλλοντας σε ένα ψέμα που όλοι γνωρίζουν και κανείς δεν παραδέχεται.